Co może być przyczyną,alternator czy akumulator?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krzysiek79163
    Classic
    • 2018
    • 0

    Co może być przyczyną,alternator czy akumulator?

    My sobie czekamy na lody, potem już tylko modlitwa :diabelski_usmiech
  • krzysiek79163
    Classic
    • 2014
    • 24
    • Octavia I (1U2)

    #2
    Co może być przyczyną,alternator czy akumulator?

    Witam mam pytanie odnośnie ładowania mierzyłem miernikiem autko stało tylko 11godz i napiecie było tylko 11,80v,chyba czas pomyśleć o nowym ,ale mimo to ładowanie jest 14v czy to wina ze akumulator jest słaby chodzi w skodzie octavi 1,6sr benzyna,czy ze altelnator sie konczy lub regulator napiecia?

    Komentarz

    • utek
      Elegance
      • 2007
      • 867
      • Superb II combi (3T5)
      • APK 2.0 MPI 115 KM

      #3
      Ładowanie mierzysz na akumulatorze czy przy alternatorze. Czasami jest duży spadek spowodowany zaśniedzionymi stykami w skrzynce bezpieczników (tej na akumulatorze).

      Komentarz

      • Marian 2
        L&K
        • 2007
        • 1085
        • Octavia I combi (1U5)
        • AQY 2.0 MPI 115 KM

        #4
        Jest to jak najbardziej normalne. Pomiar napięcia na akumulatorze przy nie pracującym silniku, po kilku godzinach będzie zawsze w okolicach 12V, a nawet kilka dziesiątych wolta mniej, bo jest pobór prądu np. przez autoalarm, czy jakieś inne urządzenia będące stale pod napięciem, chociażby moduł do otwierania/zamykania szyb.
        Napięcie na akumulatorze w granicach napięcia ładowania (14V) utrzyma się tylko przez kilka minut po wyłączeniu silnika. Napięcie 11,8V po kilku godzinach postoju to normalne.

        Komentarz

        • luckd
          Rider
          • 2012
          • 310
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Zamieszczone przez Marian 2
          Napięcie 11,8V po kilku godzinach postoju to normalne.
          Normalne dla zużytego akumulatora.

          Komentarz

          • krzysiek79163
            Classic
            • 2014
            • 24
            • Octavia I (1U2)

            #6
            Napięcie ładowania jest ok 13,9-14V przy włączonym silniku chodzi mi o to czy to nie za małe ładowanie czy może dlatego ze akumulator jest słaby styki wszystkie przetarte jakie powinno wskazywać ładowanie ok. ilu volt

            Komentarz

            • Wolga85
              Rider
              • 2014
              • 288
              • Octavia I combi (1U5)
              • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

              #7
              Ładowanie masz dobre. Zapala ci się kontrolka ABS przy odpalaniu. Tzn najpierw jest test i gaśnie potem jak kręcisz rozrusznikiem nie powinna się zapalać. Jej zapalnie przy kręceniu rozrusznikiem świadczy o spadku napięcia poniżej 10V. Jeśli dzieje się to na naładowanym akumulatorze (naładowany 100 % ma 12,6-12,7V w spoczynku po odczekaniu 15 od zgaszenia silnika i odłączenia prostownika) to aku pada. Dodatkowo stary zużyty akumulator ciężko osiąga wartość 12,6-12,7 V na postoju w spoczynku.

              Komentarz

              • pablokinah
                Rider
                • 2010
                • 574

                #8
                Zamieszczone przez luckd
                Marian 2 napisał/a:
                Napięcie 11,8V po kilku godzinach postoju to normalne.
                Normalne dla zużytego akumulatora.
                Jak kupiłem trzy lata temu i mam takie napięcie od nowości i żadnego problemu i co to oznacza że kupiłem zużyty akumulator?


                Zamieszczone przez krzysiek79163
                powinno wskazywać ładowanie ok. ilu volt
                jedz do gościa co sprzedaje akumulatory za darmo sprawdzi ci sprawność akumulatora a ładowanie nie powinno spaść poniżej 13,7 przy 2000 obrotów i włączone światła ,dmuchawa na czwartym biegu i szyba tylna ogrzewanie
                tak mnie sprawdzał.
                jakby co posiadam kabel vag

                Komentarz

                • krzysiek79163
                  Classic
                  • 2014
                  • 24
                  • Octavia I (1U2)

                  #9
                  ładowanie ile powinno wynosić przy akumulatorze tak przy obrotach 2000 bo ja mam tak 13,9-14v,autko stało teraz ponad dobę no i na akumulatorze mam napięcie 11,65V to co akumulator juz słaby no ale wiadomo alarm itp ciągnie cos tam

                  Komentarz

                  • pablokinah
                    Rider
                    • 2010
                    • 574

                    #10
                    Jężeli przy włączonych odbiornikach masz w granicy 13,7 do 14,4 to masz dobre ładowanie
                    jakby co posiadam kabel vag

                    Komentarz

                    • krzysiek79163
                      Classic
                      • 2014
                      • 24
                      • Octavia I (1U2)

                      #11
                      Przy włączonych odbiornikach 13,40-13,55V a moze to byc wina akumulatora ze słaby i dlatego takie ładowanie

                      Komentarz

                      • logan_x
                        Rider
                        • 2011
                        • 401
                        • Octavia I (1U2)
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez krzysiek79163
                        ładowanie ile powinno wynosić przy akumulatorze tak przy obrotach 2000 bo ja mam tak 13,9-14v,autko stało teraz ponad dobę no i na akumulatorze mam napięcie 11,65V to co akumulator juz słaby no ale wiadomo alarm itp ciągnie cos tam
                        Albo akumulator się kończy albo upływ prądu jest duży.
                        Jeśli masz multimetr z zakresem 10 A to warto by go wpiąć szeregowo pomiędzy akumulator i klemę + i sprawdzić jaki płynie prąd. Po wejściu odbiorników w stan czuwania powinien spaść do około 0.04 A po kilku minutach od zamknięcia auta kluczykiem/pilotem.

                        Komentarz

                        • pablokinah
                          Rider
                          • 2010
                          • 574

                          #13
                          Zamieszczone przez krzysiek79163
                          Przy włączonych odbiornikach 13,40-13,55V a moze to byc wina akumulatora ze słaby i dlatego takie ładowanie
                          raczej wina regulatora napięcia w alternatorze

                          [ Dodano: Pon 23 Mar, 15 13:59 ]
                          Mówię jedz do gościa co handluje akumulatorami zmierzy ci za darmo czy masz słaby akumulator czy złe ładowanie, bo jak kupisz nowy a masz słabe ładowanie to potem mogą ci gwarancji nie uznać
                          jakby co posiadam kabel vag

                          Komentarz

                          • utek
                            Elegance
                            • 2007
                            • 867
                            • Superb II combi (3T5)
                            • APK 2.0 MPI 115 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez krzysiek79163
                            Przy włączonych odbiornikach 13,40-13,55V a moze to byc wina akumulatora ze słaby i dlatego takie ładowanie
                            Sprawdź czy ładowanie przy alternatorze i przy akumulatorze różnią się między sobą.

                            Komentarz

                            • krzysiek79163
                              Classic
                              • 2014
                              • 24
                              • Octavia I (1U2)

                              #15
                              ładowanie na alternatorze i akumulatorze jest takie same ok 13,9V

                              Komentarz

                              • logan_x
                                Rider
                                • 2011
                                • 401
                                • Octavia I (1U2)
                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                Napięcie ładowania może być niższe niż powinno być bo akumulator się mocno rozładowuje.
                                Trzeba zmierzyć jaki prąd wypływa z akumulatora po zamknięciu auta, wtedy będziemy wiedzieli coś więcej.

                                Komentarz

                                • toomasz
                                  Elegance
                                  • 2010
                                  • 909
                                  • Volkswagen
                                  • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                  #17
                                  Ładowanie masz dobre. Zapala ci się kontrolka ABS przy odpalaniu. Tzn najpierw jest test i gaśnie potem jak kręcisz rozrusznikiem nie powinna się zapalać. Jej zapalnie przy kręceniu rozrusznikiem świadczy o spadku napięcia poniżej 10V. Jeśli dzieje się to na naładowanym akumulatorze (naładowany 100 % ma 12,6-12,7V w spoczynku po odczekaniu 15 od zgaszenia silnika i odłączenia prostownika) to aku pada. Dodatkowo stary zużyty akumulator ciężko osiąga wartość 12,6-12,7 V na postoju w spoczynku.
                                  Ciekawa teoria, w Mojej O1 Tour 2010 1.9TDI codziennie gdy go odpalam rano zapalają się na chwile te lampki od ABS podczas rozruchu silnika. To oznacza że mam aku do wymiany?? Raczej nie... auto potrafi i tydzien stać i odpali bez problemu..

                                  Komentarz

                                  • piotrek_os
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 8160
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #18
                                    Polecam zakup tego czegoś.... mam coś takiego i widać...jaki spadek przy odpalniu, ile aku trzyma...kiedy świece grzeją itp.
                                    Załączone pliki
                                    Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                    Komentarz

                                    • mirek_p11
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 6630
                                      • Volkswagen
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      #19
                                      piotrek_os, możesz napisać gdzie kupiłeś takie urządzonko

                                      Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                      Fotki
                                      Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                      Fotki

                                      Komentarz

                                      • piotrek_os
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 8160
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez mirek_p11
                                        możesz napisać gdzie kupiłeś takie urządzonko
                                        w kraju ryżem pachnącym....
                                        Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                        Komentarz

                                        • mirek_p11
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 6630
                                          • Volkswagen
                                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                          #21
                                          piotrek_os, jakiś link, ewentualnie specyfikacja ?

                                          Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                          Fotki
                                          Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                          Fotki

                                          Komentarz

                                          • utek
                                            Elegance
                                            • 2007
                                            • 867
                                            • Superb II combi (3T5)
                                            • APK 2.0 MPI 115 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez toomasz
                                            Ciekawa teoria, w Mojej O1 Tour 2010 1.9TDI codziennie gdy go odpalam rano zapalają się na chwile te lampki od ABS podczas rozruchu silnika. To oznacza że mam aku do wymiany?? Raczej nie... auto potrafi i tydzien stać i odpali bez problemu..
                                            Długo tak masz? Tzn zapalanie kontrolki ABS w momencie odpalania.

                                            Kolega dobrze napisał. Spadek napięcia podczas odpalania (kręcenia rozrusznikiem) powoduje zapalanie się kontrolki ABS. Zwiastuje to, że akumulator w niedługim czasie do wymiany.

                                            Komentarz

                                            • toomasz
                                              Elegance
                                              • 2010
                                              • 909
                                              • Volkswagen
                                              • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                              #23
                                              Długo tak masz? Tzn zapalanie kontrolki ABS w momencie odpalania.
                                              Wcześniej nie zwracałem na to specjalnej uwagi, ale dość długo

                                              Komentarz

                                              • logan_x
                                                Rider
                                                • 2011
                                                • 401
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                #24
                                                U mnie kontrolka się zapala gdy w zimę jest większy mróz i auto postoi kilka dni nie odpalane.
                                                Mam akumulator 45 Ah, więc spadek pojemności na skutek niskiej temperatury jest szybko zauważalny. Pomimo zapalania się kontrolki nie miałem problemów z odpalaniem.

                                                Komentarz

                                                • Wolga85
                                                  Rider
                                                  • 2014
                                                  • 288
                                                  • Octavia I combi (1U5)
                                                  • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                                  #25
                                                  Takie są kryteria producentów. Spadem poniżej 10 V przy odpalaniu oznacza wyeksploatowany akumulator (o zbyt małym prądzie rozruchowym czyi za dużej rezystancji wewnętrznej). Ja też mam aku 6 letnie i za każdym razem zapala się kontrola ABS. Spadek dopiero do poniżej 8V przeważnie oznacza problemy przy odpalaniu.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...